Utmaning

Personligt

Jag fick en utmaning häromdagen av Malin. Det påminner mig om att jag fick en liknande utmaning för  länge sen som jag glömt bort, av Annika.
Sanningens minut eller tio saker om mig själv!
Som jag förstår ska jag alltså berätta saker om mig själv. Det är ju något jag gör hela tiden, men jag ska försöka berätta lite som ni kanske inte vet.

– När jag var liten drömde jag om att bli präst. På ängen utanför mina föräldrar fanns ett stort klätterträd, detta var min kyrka. Iklädd kåpa, ( En muslimsk cape min Pappa köpt i Israel…) höll jag predikningar för mina kompisar under trädet.

– Jag älskar att pyssla, när jag tagit barnen på pysselverkstäder hjälper jag aldrig dem eftersom jag är helt upptagen med mitt eget pyssel. Som ofta tenderar vara väldigt invecklade så vi är kvar längst av alla.

– Jag tycker inte om möss är tom rädd för dem. Ser jag en död mus måste någon annan ta bort den. En gång sprang det en mus på mitt skrivbord på jobbet, framför tangentbordet. Den var så där 5 cm stor. Jag sprang ut ur rummet, hjärtat bultade och jag fortsatte jobba den dagen i en kollegas rum.

– Musik är något som ligger mig varmt om hjärtat och jag är en allyssnare i stor bemärkelse. Ena stunden lyssnar jag på Deva Premal för att nästa stund lyssna på Thåström. En av mina favoritgenrer är hip hop och jag älskar 50 Cent….

– Min stora passion är skidåkning och vi åker skidor varje år. Även om jag är hyfsat duktig på skidor så kan jag inte åka vattenskidor. Genom åren har jag kämpat och kämpat för att komma upp men alltid varit den som ligger och sprattlar i vattnet. Men för några år sedan blev jag introducerad för wakeboarden vilken dröm och gud vad roligt! Detta har lett till att jag varje skidresa numera provar lite snowboard också. Det tycker jag är coolt när man är 36.

– Jag är en känslig person. När jag läser en bra bok vill jag vara ensam och gråta för mig själv när det är sorgligt. För att inte tala om filmer, Breaking the waves eller Brokeback Mountain….
Dessutom lever jag mig in i historierna att jag bara vill vara där, i filmen eller i boken.

–  Jag har det jättesvårt med kläder. Att vara ”uppklädd” är inte riktigt min grej. Klä upp mig är ju något jag många gånger måste göra i mitt arbete men det får mig att känna mig obekväm. Jag skulle kunna leva i mina Lundhagskängor och gärna dessa ihop med de ”fina” kläderna och sjalar… Min sambo brukar säga att jag har Zigenarblod i mig och jag får ofta påståendet, Hur ser du ut! Sist jag shoppade blev det en jätteylletröja i härliga vinröda, lila och cerise färger med en stor polokrage. Min chef sa att det var en Annatröja.

–  Jag är en väldigt social person som gärna pratar och diskuterar. Men att diskutera med personer som jag ej har något gemensamt med är för mig ointressant. Jag tycker att det slösar på min tid. Detta är något jag jobbar på att förbättra. Jag försöker också att mingelträna för att bli bättre på detta. Tyvärr är det mot min filosofi då det blir spelat.

– Jag sitter alldeles för mycket vid datorn. Jag kollar både facebook och bloggarna på morgonen innan frukost eller till och med till frukosten.

–  Jag drömmer om att åka tillbaka till Indien varje dag och att resa överhuvudtaget.
När jag var yngre ville jag aldrig flytta idag kan jag tänka mig att bo i tex. Indien halva året och i Sverige den andra halvan. Jag drömmer om att förändra mitt liv och många gånger tampas jag med att det faktiskt går att trivas med det man har.

Ja det var lite om mig själv som kanske är nytt. Så som jag förstått ska man skicka denna utmaning vidare så jag skickar vidare till den som känner sig manad och antar denna utmaning.

Namaste

3 reaktioner på ”Utmaning

  1. Mysigt att få veta lite mer om dej. Det mesta visste jag ändå liksom om, fast jag inte visste det… 😀 Detdär med Annatröjan låter som du. Och Indien. Ja, dethär inlägget andas ‘du’ och det var ju det som var meningen. Kram min vän!

  2. Hip hop – va otippat! Men kul att höra 🙂 Indien ja, dit längtar jag också ofta. Men som du säger, det är skönt att trivas i sin egen vardag och det man har här och nu.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.